Ga direct naar de hoofdinhoud van deze pagina.

 

 

BLOG
BEKIJK PORTFOLIO
+31 (0)85 047 0547

Search Engine Optimization (SEO)

U heeft een website, maar hoe nu verder?

Internet is voor veel mensen de eerste bron die men raadpleegt bij de zoektocht naar informatie, het doen van een aankoop, het vergelijken van producten en diensten, het lezen van recensies, etc. En van alle Nederlandse internetgebruikers start ongeveer 95% deze zoektocht in een zoekmachine. Gevonden worden in de zoekmachines (m.n. Google) is daarom zeer belangrijk voor iedere website.

Om een website goed te laten scoren in de rankings van deze zoekmachines dient een website aan een aantal voorwaarden te voldoen. Zo moeten teksten goed indexeerbaar geschreven worden, inhoud en design met elkaar in evenwicht zijn en dient de metadata achter de website correct ingevuld te zijn.

Studio Hey heeft de kennis en ervaring om de organische vindbaarheid van uw website te optimaliseren en is in staat om het hele proces voor u te beheren en monitoren. De werkzaamheden bestaan uit advisering en praktische ondersteuning. Er wordt daarbij een combinatie gemaakt van diverse aspecten van digital marketing, waaronder:

  • Search Engine Optimalisation (SEO)
  • Website usability
  • Content marketing
  • Populariteit, waaronder het inzetten van social media

Een combinatie van deze activiteiten leidt tot beste resultaat, maar indien gewenst kunnen wij deze aspecten ook afzonderlijk van elkaar inzetten.

SEO en online marketing onderhoud

Consequent en structureel aandacht besteden aan SEO, social media en de usability zullen de bezoekersaantallen doen stijgen. Maar bezoekersaantallen zeggen op zich nog niet zo veel. Het uiteindelijke doel is natuurlijk dat deze bezoekers overgaan tot actie (een aanvraag doen, bestelling plaatsen, informatie aanvragen, contact opnemen, etc.). Maar hoe komt deze actie, ook wel conversie genoemd, tot stand?

Met behulp van digital analytics kunt de prestaties van uw website meten en monitoren. Er komt traffic naar uw website, via welk kanaal komen zij binnen, wat voor bezoeker is dit, in welke fase zit deze, welke pagina’s worden bekeken, waar haakt hij af etc. Na het analyseren kunt u de marketingactiviteiten optimaliseren om de prestaties te verbeteren. Hierna komen er weer bezoekers en deze moeten weer geanalyseerd worden. Het monitoren en optimaliseren van de website is dus een continu proces, van kwaliteitsverbetering en zal leiden tot kwalitatieve bezoekers, die beter zullen converteren en dus uiteindelijk meer omzet zullen opleveren.

Maar waar haalt u de toch al zo kostbare tijd vandaan om deze werkzaamheden structureel te kunnen uitvoeren?

Studio Hey heeft daarvoor de oplossing: het MarCom abonnement.