Ledenwerving
Studio Hey werd door Vfit gevraagd een handje te helpen bij het werven van nieuwe leden. Ledenwerving is voor de meeste sportverenigingen en sportscholen tegenwoordig een behoorlijke uitdaging en heeft eigenlijk continu aandacht nodig. Dit komt enerzijds door het enorme aanbod en anderzijds doordat we het allemaal steeds drukker krijgen, steeds meer hobby’s hebben en meer verschillende sporten beoefenen. Over al deze activiteiten (naast uiteraard ook nog werk, huishouden, gezin en sociale contacten) moet alle aandacht en tijd verdeeld worden. Als sportschool heb je dus veel meer concurrentie dan alleen die van een gelijksoortige aanbieder.
Vfit is een leuke kleine sportschool voor vrouwen. De lessen zijn kleinschalig (max. 6 personen per les), waardoor er meer dan voldoende persoonlijke aandacht is. De lessen zijn erop gericht om spierkracht op te bouwen door gebruik te maken van het eigen lichaamsgewicht. Om de training te intensiveren (afhankelijk van het niveau van de individuele sporter) worden de oefeningen verzwaard en afgewisseld met diverse attributen als enkelgewichten, dumbbells, kettlebells, weerstandselastieken, springtouwen, etc. Het grootste gedeelte van de training vindt plaats binnen een infrarood cabine, dat de doorbloeding verbeterd en ervoor zorgt dat de sporters na de training minder spierpijn ervaren.
Doordat de lessen bij Vfit in kleine groepjes gegeven worden, is het naast een effectieve training ook nog eens gezellige bezigheid omdat de sporters elkaar goed leren kennen. Het is voor de sporters en de trainers wel het leukst als de lessen helemaal volgeboekt zijn. Er waren de laatste tijd wat plekken vrijgekomen en daarom werd het tijd om een campagne voor ledenwerving op te zetten.
Studio Hey heeft voor Vfit een campagne opgezet die uit meerdere onderdelen opgebouwd werd. Op Facebook werd vanaf 1 januari een campagne rondom de goede voornemens ingezet, met daaraan een mooie (tijdelijke) voordeelactie gekoppeld. Verder werden bestaande leden gemotiveerd om nieuwe leden aan te dragen middels een tell a friend actie. De tell a friend actie is ingevoerd als een permanente actie, die vanaf nu regelmatig onder de aandacht van de leden gebracht zal worden. Om deze actie te ondersteunen zijn er A6 kaartjes ontworpen en gedrukt. Verder zijn er voor de sportruimte A1 posters gemaakt, die prominent in de ruimte opgehangen zijn en derhalve niet over het hoofd gezien kunnen worden.
Vandaag kwamen de foto’s van de poster in de ruimte binnen en dat kan niet missen, toch? Oordeel zelf maar…
Auteur: Yvonne Heijdra