E-mail blijft een belangrijk onderdeel in de marketingmix!
E-mail blijft een belangrijk onderdeel in de marketingmix! Niet iedereen lijkt zich hiervan bewust, maar uit het Nationaal onderzoek 2019 van Spotler (inmiddels alweer de 7de op rij) is dit wederom gebleken. Het onderzoek is uitgevoerd door CG Research en naast de DDMA Nationale E-mail Benchmark 2019 gehouden om de learnings verder te kunnen onderbouwen.
Het resultaat is een helder rapport met belangrijke en interessante inzichten, dat duidelijk laat zien dat e-mail marketing zeker de moeite waard is (en eigenlijk niet mag ontbreken)!
De top 5 conclusies uit het onderzoek:
- Meer dan de helft van de Nederlanders - ruim 54% - leest zijn e-mail op een smartphone.
- 88% van de Nederlanders heeft zich het afgelopen jaar op minimaal één e-mailnieuwsbrief ingeschreven.
- Inmiddels doet 31% van de Nederlanders zijn online aankopen via een smartphone.
- 73% van de Nederlanders heeft het afgelopen jaar minimaal één keer iets gekocht naar aanleiding van
een mailing. - 48% van de Nederlanders ontvangt graag een verjaardagsmail van een webshop.
Leesmoment e-mails:
De meeste Nederlanders lezen hun e-mailberichten in de ochtend of na zeven uur ’s avonds. De minst favoriete leesmomenten zitten tussen 11.00 en 13.00 uur en tussen 15.00 en 17.00 uur.
Reden om af te melden voor een mailing:
Een te hoge frequentie, blijft een van de belangrijkste redenen om zich weer af te melden.
Wil je het hele onderzoek lezen?
Ga dan even naar de website van Spotler om het rapport te downloaden.