Ga direct naar de hoofdinhoud van deze pagina.

 

 

BLOG
BEKIJK PORTFOLIO
+31 (0)85 047 0547

De offline beleving van een online bestelling

Drukwerk en offline reclame zullen nooit helemaal verdwijnen. Hoe hard het ook gaat met de online ontwikkelingen, ook offline moet ieder bedrijf zijn activiteiten blijven bijhouden. Een mooi voorbeeld van een bedrijf die dit echt goed voor elkaar heeft, vind ik Distinctly Different. Een winkel met luxe accessoires voor de man.

Distinctly Different verkoopt exclusieve producten en richt zich met name op de mannelijke doelgroep, de gentleman: liefhebber van luxe producten, zoals bijvoorbeeld prachtige (vaak zeer dure) schoenen. Deze schoenen zijn niet bedoeld om na een seizoen weer weg te gooien, maar behoor je te koesteren en verzorgen en gaan daardoor heel lang mee. Om die schoenen in topconditie te houden heb je dus goede verzorgingsproducten nodig en die zijn bij Distinctly Different volop verkrijgbaar. Voor mijn broer (een groot schoenenfan) bestelde ik onlangs een prachtige kist waarin hij zijn verzameling schoensmeer, borstels, sponsjes etc. kan opbergen. Het was een verjaardagscadeautje en om het extra speciaal te maken liet ik zijn initialen in de deksel graveren.

Wat bij het plaatsen van die bestelling direct opviel, was de geweldige service die Distinctly Different bood. Omdat het een cadeau was, wilde ik graag dat het ingepakt zou worden. Dus stuurde ik even een mailtje met de vraag of dat mogelijk was. En al heel snel werd er telefonisch contact met mij opgenomen en kon ik aangeven wat ik graag wilde. Ik werd er ook gelijk op geattendeerd dat de levering van de kist wel wat langer op zich zou laten wachten, omdat het graveren van initialen alleen op bepaalde data plaatsvindt. Dat had ik op de website ook al gelezen (stond duidelijk vermeld bij het bestelproces) maar ik vond het toch zeer attent dat zij mij hier voor de volledigheid nogmaals op wezen. 

Op de afgesproken dag werd de order netjes geleverd en ik was blij verrast. De kist was netjes en compleet in de huisstijl van Distinctly Different ingepakt. En daar kan ik gewoon echt heel enthousiast van worden. Het logo van Distinctly Different vind ik sowieso geniaal (credits aan de ontwerper!) simpel maar oh zo treffend! Het uitpakken van de levering was echt een feestje. Alle kleine details, zoals de sticker, de houten sleutelhanger en het foldertje met logo maken het geheel gewoon een feestje voor het oog.

Verder zat er nog een kortingsbon bij voor een volgende bestelling. Heel slim natuurlijk want dat stimuleert weer herhaal aankopen. En ook zat er een krant bij: "The Distinctly Different Journal". Een eigen krant met leuke artikelen die aansluiten bij de interesse van de doelgroep. Dit alles bij elkaar maakte het ontvangen van de bestelling echt een leuk moment en zorgt ervoor dat een online transactie van iets afstandelijks opeens best een persoonlijke beleving wordt. 

Webshops die dit goed doen hebben in mijn ogen echt de toekomst, want het online bestellen vinden we allemaal super handig en doen we dan ook graag en veel. Maar je mist wel de persoonlijke toevoeging die je in een stenen winkel ervaart (mits er goed personeel staat uiteraard). Door een bestelling niet simpelweg in een doos te proppen en zonder verder toevoeging te versturen biedt je toegevoegde waarde. Met bijvoorbeeld een mooi vormgegeven bedank kaartje of een kleine attentie bij de zending, geef je de ontvanger gewoon een heel ander gevoel bij het uitpakken. Want wie vind het nou niet leuk om verrast te worden? Met een relatief kleine offline handeling laat je een goede indruk achter en dat zal je later zeker weer terug zien in de online verkopen.

Auteur: Yvonne Heijdra