DDMA Masterclass Privacy en social advertising
De AVG…we komen er niet meer omheen, het is een feit en we moeten er maar mee dealen. Geen leuke materie waar je creatieve bloed van gaat stromen, maar saaie regeltjes die nageleefd moeten worden en het werk voor de meesten onder ons er niet gemakkelijker op maakt. Gelukkig is Studio Hey aangesloten bij branchevereniging DDMA en houden zij hun leden goed op de hoogte van de actuele ontwikkelingen. Zo heeft de AVG nogal wat consequenties voor social media en online advertising. Daar moet je als marketeer wel van op de hoogte zijn en het in praktijk kunnen toepassen. De DDMA Masterclass Privacy & social advertising was een bijeenkomst waar ik graag bij wilde zijn, want je weet maar nooit wat je nog gemist hebt.
Op 14 februari ging ik daarom op weg naar Breukelen, want de Masterclass werd gehouden bij Nyenrode Business University. En eerlijk is eerlijk, de rit was vrij lang maar het was zeker geen straf om daar aanwezig te zijn. De locatie was prachtig, wij mochten plaatsnemen in een zaal van het kasteel dat echt nog in zeer mooie staat behouden is. Verder werden wij goed verzorgt, naast een goed lunch kregen we verschillende tussendoortjes, dus honger leiden hoefden we niet. Maar een goede bodem was ook wel nodig, want de materie die we voorschotelt kregen, vroeg om onze onverdeelde aandacht. Gelukkig konden de sprekers hun verhaal goed illustreren met praktijkvoorbeelden en mochten wij daarnaast in groepsverband diverse cases behandelen. Hierdoor werd het een stuk eenvoudiger om de stof te begrijpen en toe te kunnen passen.
Als DDMA lid ben je verplicht om het Privacy waarborg te behalen, dat had ik gelukkig al afgerond en was dus al behoorlijk op de hoogte van de do’s en dont’s, waardoor de stof niet helemaal nieuw voor mij was. Maar de masterclass was absoluut de moeite waard en heeft weer extra inzichten gegeven. We kregen ook een aantal zeer handige tips en tools aangereikt die het werk weer een stukje gemakkelijker gaan maken. Daarnaast is het altijd leuk om met vakgenoten te kunnen sparren en inzicht te krijgen in hun werk en te horen welke zaken zij zoal tegenkomen. Al met al dus een weer een goede investering in tijd en moeite.
Alle deelnemers kregen bovendien een certificaat van deelname, dus die kunnen we ook weer mooi in onze zak steken ;-)
Auteur: Yvonne Heijdra